Laatste stop alweer.... - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Diane - WaarBenJij.nu Laatste stop alweer.... - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Diane - WaarBenJij.nu

Laatste stop alweer....

Door: blommd

Blijf op de hoogte en volg Diane

14 Juli 2012 | Argentinië, Buenos Aires

Hola todos,

Ja zoals het al heel de vakantie gaat ging ons van tevoren bedachte plan weer niet door......we hebben wel de bus naar Tuceurembo genomen en kwamen mooi op tijd aan, alleen was er niemand om ons op te pikken om naar de ranch te gaan.....entonces....We hadden in het hostel in Montevideo 2 x laten bellen om te vargen hoe duur het verblijf op de ranch was en of het mogelijk was. Dit was geen probleem we moesten alleen even doorgeven wanneer de bus aankwam voor de pick up. ´s Ochtends nogmaals laten bellen om dit door te geven aangezien we eerder nog geen bustickets hadden maar toen bleek de telefoon afgesloten.....!?? De vrouw van het hostel gevraagd om nogmaals te bellen maar wij m oesten naar de bus anders zouden we die missen, ze zou gaan bellen dus wij met goe4de hoop naar de bus. Daar aangekomen stond er dus niemand, even bij de tourist info binnengelopen (die hadden ze zowaar in dit gehucht...) Iemand heeft gebeld met de ranch en toen werd er verteld dat het vandaag niet meer ging lukken maar dat we maandag konden komen.....oke, dat komt niet uit met onze planning.....Gevraagd of er nog een andere ranch was waar we heen konden (het is ten slotte gaucho land daar...) maar de andere ranch die toeristen laat verblijven nam de telefoon niet op......Ja wat doen we nu.....pakken we de bus naar Salto om van uit daar naar Buenos Aires (BA) te gaan of gaan we nog iets anders verzinnen.....Er lag nog een folder van Valle Eden, een klein dorpje in the middle of nowhere met een leuke ranch, mooie natuur en rust. Daar konden we ook terecht dus dan maar die kant opo, zonde om 5u naar het noorden te rijden en dan weer door te gaan zonder iets gezien te hebben.....Even wat gegeten en toen de bus gepakt naar Valle Eden, worden we gedropt langs de weg, niets of niemand te bekennen, wel een bord Valle Eden 1 km naar boven.....oke, dan maar lopen, gelukkig staan er lantaarpalen want in de verre omtrek geen lichtje te bekennen.....Tot de weg splitst en er geen lantaarnpalen meer staan....wat nu. Er komt een auto aangereden en daar was de man van de ranch die ons kwam ophalen, gelukkig!! Leuke simpele kamer, wendy helemaal blij met haar kleine verwarmingkje, kan ze haar voeten warmen....en toen naar het hoofdgebouw gegaan om wat te eten. Hele vriendleijke mensen, heel enthousiast en huiselijk. Lekker wijntje gedronken (ja moet je eigenlijk niet doen met een antibioticakuur maarja we zijn op vakantie....)even van de waanzinnige sterrenhemel genoten, echt bizar hoe mooi dat daar is....en toen in bed nog een filmpje gekeken. ´s Ochtends na een ontbijtje (lees 2 plakken kokoscake...?) fietsen gehuurd en met een getekende map door Alfredo (de eigenaar) de fiets opgegaan, natuurlijk klagen en puffen en steunen, die fietsen zitten zoooooo oncomfortabel!! Mooi uitzicht over de vallei vanuit de Mirador en bij watervallen geweest, (kan niet missen zei Alfredo, even bij 2 rotsen moet je naar links voor 800 m en dan ben je er) moeten wel even over een paar hekken klimmen en klunen door de bossen maar dan zijn we er...... Na een paar uur weer retour naar de ranch, Alfredo had geregeld dat we de bus naar Paysandu langs de weg konden nemen ipv terug te moeten naar Tuceurembo (schilt weer een uur reistijd!) naar de weg teruggebracht en na een half uur in de kou kwam de bus dan eindelijk.....de rit duurde een kleine 3u. Gelijk maar even kijken voor tickets naar BA voor de volgende dag, wat blijkt gaat er maar eens per dag een bus van Paysandu naar BA en wel om 00.40u...!! Ja dan maar gelijk die avond door, zonde om dan een hele dag in een kleine stad te verblijven. Dus even wat gaan eten in de stad en toen de bus gepoakt naar BA. De grens ging weer makkelijk, paspoort inleveren en in de bus wachten tot alles gestempeld is en weer door, handig hoor. Om 6.00u kwamen we aan in BA. Taxi naar het Microcentro genomen, het is nog druk op straat, allemaal mensne die na het stappen naar huis gaan. Het 1ste hostel is vol (niet zo erg want het ligt zo ongeveer in de disco!, op naar de volgende, deze heeft nog 1 kamer maar is wel duurder dan we willen eigenlijk, nog maar even doorzoeken, maar 5 hostels verder, die of vol of belachelijk duur of te vies zijn toch maar terug gegaan naar hostel nummer 2, kamer ziet er netjes uit, is een oud pand, hoge plafond, houten vloer netjes, toppie dus voor de laatste dagen!!

Tijd gaat hard nu, nog maar 4 dagen maar eerst nog even vollop genieten van BA, tango, steaks en bezienswaardigheden!!

Hasta Luego.

• 15 Juli 2012 - 18:39

Ma:

zie toevallig net je verhaal staan. Das snel. Jammer dat er steeds iets niet doorgaat, schijnt niet te mogen deze vakantie. Wel weer een avontuurlijke wandeling he, in de middle of nowhere maar dat was natuurlijk niet echt de bedoeling, dan kan je beter andere avontuurlijke dingen doen die je zelf uitkiest.
    Ga maar lekker genieten van die laatste dagen, ik hoop dat nu eens alles meezit en jullie het onwijs naar jullie zin hebben daar zonder nog meer rare dingen. Zo te horen zitten er daar dus nog genoeg andere backpackers. Weten jullie al wat er allemaal te doen is in BA?
    dikke kussen

• 15 Juli 2012 - 19:28

Michelle:

het gaat zeker snel
    ben je bijna weer thuis
    geniet nog van de laatste dagen.

• 16 Juli 2012 - 10:48

Teresa:

Hey Diane, Hoop dat je je weer beter voelt. Wat een avontuurlijk gebeuren steeds!

Geniet van je laatste dagen. Onbegrijpelijk hoe snel de tijd voorbij is gegaan..

x

• 17 Juli 2012 - 16:04

Marije:

Jeetje, dat gaat inderdaad snel! hebben jullie naast al dat reizen nog tijd om te kijken, te bewonderen en te genieten?
    Ik hoop van wel :-)
    geniet van de laatste dagen, dikke zoen!

• 18 Juli 2012 - 17:32

Lin:

Time flies chicas!!
    Have fun en geniet lekker van jullie laatste daagjes samen =)

• 19 Juli 2012 - 19:56

Marieke:

Hi lieverd, wat fijn om te lezen dat je het zo maar je zin hebt gehad! Time flyes hè! Ik wil die foto"s samen met jou kijken met live verslag
    Tot snel! Dikke knuffel van marieke